Saturday, May 14, 2005

一切都淡

公司越來越像工廠, 重量不重質, 驟覺自己是個「工廠妹」。
今天不但要做手頭上沒完沒了的工作, 更要standby等待親愛的客戶回覆直至晚上。
期間在心裏發脾氣, 哭了......弄到要躲在洗手間裏自我冷靜
對公司的感情 ── 淡。


心裏迷惘失落, 誰人關心問候 ?
想輕輕鬆鬆地一起吃一頓午餐, 誰人和應?
獨自在街上遊蕩, 吃至胃痛, 誰人了解我的空虛?
晚上獨自回家, 誰人擔心我是否安全回到家?
我死了的話, 多少小時後才有人知?
對生活的感情── 淡。


要改變, 就要堅決......

6 Comments:

At 5/14/2005 8:49 AM, Anonymous Anonymous said...

good morning,
oh do ur mood feel better now? hope u r fine now la!
I need to work on every saturday morning now..wuwuwu..but today just need to leave home at about 9am..so still have time...
oh u should feel more positive la..if u r dissatistied with the extg job...find other firm la...so many firm ar...and dont have to have feeling in a firm..it is just a place for earning money..feeling to ur colleague and the firm should be differentiated....if u have a good chance..must leave...
so just try to find a new job if u r unhappy there...
and u have a lot of frds la..right..talk with them more la...
bye la..have to go out to work!
take care! hope u feeling fine now!
B.

 
At 5/14/2005 9:46 PM, Anonymous Anonymous said...

o~ poor girl~
"我死了的話, 有冇人知?" o~ 我都咁諗過呀!
等我遲d找你lunch啦, 好ma? (怕你忙ja)
be happy la baby~

天使

 
At 5/14/2005 11:06 PM, Blogger Hoiman said...

thx, guys...

 
At 5/15/2005 3:23 PM, Blogger Ken Liu said...

小敏, 你說的很對.

和三數年前的你, 真的變了兩個樣, 假設這裡的文字代表你最大部份的狀態.

我明白你的感覺, 可能是因為變成獨居, 和自己相處多了很多. 自從我得到新的工作, 我大部份時間都是獨處.

其實, 你發問的問題, 都是一個原因. 你把自己收起了.

你的不安我明白. 有問題存在的話, 不是用心裡的不安去面對啊.

輕鬆, 冷靜. 有這些在, 你就不用怕.

工作過份辛苦的話, 就要找新方向, 不要怕"改變". 最重要是, 開心.

感到迷失時, 想起自己的理想, 踏出朝向它的一小步. 真的能完成這一小步, 經己足夠, 因為它會令你清醒.

很久沒跟你談, 因為我自己都忙. 再談吧.

 
At 5/16/2005 12:22 AM, Blogger Hoiman said...

謝謝你們~

Ken你說得對...
我有時也很討厭自己把自己收起了...
其實我知自己是個愛分享的女孩, 但同時間卻又自我保護, 藏起自己......

我很想變回去美國時的那個hoiman......

 
At 5/16/2005 7:20 PM, Blogger Ken Liu said...

唔唔~~
唔好將小敏留響加州
將佢帶返黎呀~~
唔係就會曬 lone 左佢啦~~

要保護自己的話, 要從發生過既事件裡面學習, 最重要既就係要記住學左既野~~

咁樣就唔駛收起自己啦~

 

Post a Comment

<< Home