Monday, June 27, 2005

我親手把身份證和回鄉咭丟掉了......

對......你們沒看錯......是我親手把身份證和回鄉咭丟進垃圾筒!!
還要是一星期後才發現!!

話說上星期一, 我收到了一個新錢包, 便興緻勃勃的把舊錢包內的東西搬移過去。由於舊錢包已用了差不多4年, 己破爛不堪, 相片的一格甚至只用膠紙貼牢便算......我便決心把它丟到我書桌旁的垃圾箱。為免給阿嬸發現, 還用了很多廢錢蓋頂把它遮著......但今天我突然醒覺, 自己好像很久也沒碰過身份證, 就感到不妙......果然自己是漏了相片格後的那一格!!! Oh no...... 3年前的6月遺失了錢包, 已補領過一次, 現在剛滿3年又要重新補領過! 嗚嗚~~~又麻煩又花錢啊!!!

正當我心情回復平靜, 突然同事說起回鄉證, 我又發現我連回鄉咭也一併丟了! OH!!! 回鄉咭我是數月前申請的, 只用過一次!! 實在不能用大頭蝦來形容自己, 真是太白痴太白痴了!!!

很灰啊......那邊我死慳死抵, 這邊錢就一瞬間不翼而飛了!!

身份證 + 回鄉咭 = $955 + 時間 + 精力

嗚嗚嗚......
$955
= 48個chicago麵包
= 53餐麥記沙律
= 238盒鮮奶
= 530塊芝士
= 636磚豆腐呢......

6 Comments:

At 6/28/2005 1:07 AM, Anonymous Anonymous said...

reading this article..feel so sympathize u but yet feel so interesting haha...
u r really "Wu Dud Dud"(understand it?)....be careful next time....when will u go to get a new ID card?
B.

 
At 6/28/2005 2:21 AM, Anonymous Anonymous said...

又真係幾大頭蝦wo
不過算la,當可以映過新ID lor
不過唔好再唔見la
因為傳說中如果你lost 4
L4(你新証會係L2)
佢唔唔駛你帶ID CARD出街GA LA
俾張A5咁大的你放係屋企
到時就......

 
At 6/28/2005 2:21 AM, Anonymous Anonymous said...

上面個條係我MARKCHOI打GA......

 
At 6/28/2005 10:49 AM, Blogger Hoiman said...

thx B,

I will report the loss of IDcard first....
x_x have to go to the police station, so troublesome!

Markchoi,
wah, don't scare me! A5 size ID card? :P
Oh, I am very "cheun" and my hairstyle is childish now, don't wanna take photo for the new ID :(
It seems that I have to sleep more from now on..hhahaha

 
At 6/30/2005 12:26 AM, Anonymous Anonymous said...

tell u a happy thing...today my boss issue Bonus of 10,000HK$ for this month salary...I just worked less than 2 month...so this lump sum is quite good....cos he said he see my effort....(actually i did not work too hard ..but just do my responsiblity) hehe...
Now i have taken up all the works of the stupid PM.....so he seem to be surplus and my boss scold him everyday....and only assign very trivil work for him to do....
I symapthise him but yet he is too suck..
B.

 
At 6/30/2005 1:02 PM, Anonymous Anonymous said...

be careful.
你唔係第一次 唔見id card 既 , 未必可以 395 就換到...可能要貴d...

唉..都係果句, 小心d la.

winwin

 

Post a Comment

<< Home