Friday, January 13, 2006

Chicken Curry

Chicken Curry Dinner

Since my brother's girlfriend had to work overtime, I took over the role of cooking dinner for them at 9:30p.m. tonight. She planned to cook "Taiwanese 3-cup chicken" but I did't have the spice in kitchen, so I turned it into a middle-east dinner - Chicken Curry.

haha...just like doing experiment, the curry was prepared by just following the recipe stated in a comics calle d 「華麗咖哩食桌」, which was lent by Leslie (dear, sorry for keeping for long time)... I didn't follow the recipe loyally by adjusting the types and amount of ingredients according to my free will... and finally it tasted ok. (I hope so...)

No sooner had I prepared the dinner than she arrived. It was almost 11p.m. Why do most people in Hong Kong work so late??

Every time after frying onion, I feel that my hair is covered by a strong smell...:(
Where is my chef's cap?

7 Comments:

At 1/14/2006 11:01 PM, Anonymous Anonymous said...

豆腐醬<---個名好吸引呀~!
你介唔介意教我點整呀??

 
At 1/15/2006 1:00 AM, Blogger Hoiman said...

Candice,
哈哈,我都係睇了兩集ja...你又試下煮俾S先生食啦, haha~~ 咁你有無睇過"日式麵包王"? 佢入面個麵包都整到ga! 不過我個電飯煲唔係好得, 整得麻麻地~

路人,
我上兩篇既comments中有講點整呀!

 
At 1/15/2006 1:24 AM, Anonymous Anonymous said...

轉寄服務又開始:
你都有睇"日式麵包王"? 幾好睇woo...不過我就未試過跟住佢黎整,你有無試過丫?
我覺得焗麵包都好難,不過佢好鍾意食麵包.等我都再進修下先,希望你可以指點一下啦.

 
At 1/16/2006 11:48 AM, Blogger Hoiman said...

吱喳仔(呢個簡稱幾好wor, 之前太長):

我有呀, 但我仲未睇最新o個兩期呀...唔得閒呀~
同埋佢好似無一開咁好睇lu...
我有整過唔知第幾期..好似第二期有食譜o個個cooker bread lor, 都真係整到ga, 你試下跟住佢整下啦:)
整麵包難又唔係好難,要有耐性lor,因為要等佢起碼1.5小時發酵, 由頭到尾差不多3個鐘, 不過好有成功感:) 我都好鬼耐無焗過包, 可能唔識焗喇...

乜吱喳妹鐘意食包既咩? 無聽佢講過既~~ haha

 
At 1/16/2006 3:30 PM, Blogger you duno who said...

我都想學整tofu sauce呢!!
不如你post上來教o下大家整啦!! :>

eee!!我見到candice留言o番!借個位打o下招呼先!希望你睇到啦Candice你好嗎?!?!?!好耐冇見喇!!!

小茵:>

 
At 1/17/2006 1:26 AM, Blogger Hoiman said...

小茵,
傻瓜, 咪post o左lor...都話o向之前個comment裏面lor~~~ :p

http://hoiman.blogspot.com/2006/01/blog-post_10.html#comments

(如空白請把coding轉做unicode)

 
At 1/17/2006 2:50 PM, Blogger Hoiman said...

candice, 咦係呀? 好多分區都有十大書坊噃......但對我來說都唔多就腳...:p 最好馬灣有一間, hahaha~~~

幾年前我都有去過「漫畫王」一兩次, 都好少睇漫畫喇, 買又嘥錢又無訂放喎~~~好麻煩呢~~~

個書名叫"甜品王"嗎? search唔到呢本漫畫既?

 

Post a Comment

<< Home